SEO szövegírás és a képek – Hogyan optimalizáljuk a fotókat

Míg a Google a szöveges tartalmakat kellőképpen „megérti”, a képek értelmezésében még segítségre van szüksége. Ezért sem szabad kihagynunk a képeket a keresőoptimalizálás folyamatából. Nézzük meg, hogyan mire érdemes a SEO szövegírás mellett a vizuális tartalmak optimalizálásánál is odafigyelni:

Jogdíjmentes képek használata

A képek kiválasztásánál először is az a legfontosabb, hogy jogtiszták legyenek. Ingyenesen letölthető, szabadon felhasználható fotókat találunk az olyan oldalakon, mint például az Unsplash, Pexels vagy Pixabay.

Találó fájlnév

A fájlnév sokat segít a keresőmotoroknak abban, hogy beazonosítsák a fotókat. Ezért érdemes a DSC857392.jpg típusú fájlnevek helyett egy értelmes, beszédes névvel ellátni őket. Ha a kép mondjuk egy aranyérmes olimpiai győztest ábrázol, akkor a fájlnév lehet aranyerem-olimpia.

Megfelelő képformátum és fájlméret

A három legelterjedtebb képformátumok a JPEG, PNG, GIF és SVG. Egyszerű képek esetén a JPEG a legjobb választás, áttetsző hátterű fotóknál a PNG, animációkhoz pedig a GIF vagy az SVG.

Figyelni kell ugyanakkor a megfelelő, szükséges és elégséges fájlméretre is: éppen akkora legyen, hogy jól visszaadja a kép minőségét, de ne terhelje fölöslegesen a weboldalt, mivel ez sem a tárhely, sem a betöltés gyorsaságának szempontjából sem kedvező. A túl nagy fotókat online is tömöríthetjük a TinyJPG vagy TinyPNG oldalán.

Alt text

Az alt text (alternatív szöveg) tulajdonképpen a kép leírása, amely abban az esetben jelenik meg a kép helyett, amikor az valamiért nem betölthető. Bár ez viszonylag ritkán fordul elő, az alt szövegnek mégis rendkívül hasznos szerepet játszik a SEO szövegírásban: az internetes képkeresők számára ugyanis ez a pár szóból álló szöveg foglalja össze a legfontosabb információkat a képekről. Akárcsak a fájlnevek esetében, itt is törekedjünk a pontos fogalmazásra, esetenként pedig foglaljuk bele a kulcsszavakat is.

Képaláírások

A képeket az esetek nagy többségében magukra hagyjuk, ami pedig hatalmas mulasztás. A képaláírásokat ugyanis bizonyítottan többen elolvassák, mint ahányan magát a szöveget, végig, szóról szóra. Éppen ezért érdemes ezeket kihasználni arra, hogy további kiegészítő információkat fűzzünk a szöveghez, vagy éppen az alt text szövegét a kép alatt is megjelenítve tovább erősítsük a SEO-t.

Szerző: tartalomkeszites.hu – SEO szövegírás